Címlap Híreink 2019-2020 Paksi kirándulás

18192021222324
252728293031

Paksi kirándulás

November 22-én busszal elutaztunk Paksra. 11 órakor indultunk. Nagyon jól éreztük magunkat az úton.  A 7. és a 8. osztály technika óra keretében üzemlátogatáson vett részt. Nagyon nagy volt ott a biztonság. Megnéztük a múzeumot. Itt Teller Ede többszöri látogatásáról is beszéltek.

Az elavult informatikai eszközöket is megtekintettük, amelyről informatika órán tanultunk. Megnéztük még az atomerőműi látogatóközpontját. Idegenvezetőnk részletesen elmondta az atomerőmű működését.  Az atomerőművet csak egy kamerás felvételen láttuk, mert csak 16 éven felüliek mehetnek be. Kipróbáltuk azt, hogy hogyan lehet biciklivel áramot termelni. Az előadás nagyon érdekes volt, mert hallottuk, hogy minden pillanatban ér minket sugárzás, repülőgéppel utazva a legnagyobb és 30 km-re Pakstól a hőgyészieknek nincs mitől tartania. A Duna vizének nagyrészét körforgásban felhasználja. Hallottunk arról is, hogy Magyarország elektromos áramellátásának a felét Paks biztosítja. Itt minden egyszerhasználatos, a hulladékot örök időkre Mórágyon a hulladéklerakóban őrzik. A világon jelenleg hasonló technológiával összesen 400 erőmű üzemel, ebből egyet láthattunk.

Készítette: Kovacsinszki Orsolya és Puskás Márk

Címer
Hirdetés
Heti étlap
Tablók
Névnap
Ma 2024. március 29., péntek, Auguszta napja van. Holnap Zalán napja lesz.